Osoby, które zainteresowane są rejestracją w Powiatowym Urzędzie Pracy w Myszkowie
prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny:
(34) 313 50 20 lub 34 313 43 79 wew. 137, 138, 147.
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się w następujących formach:
I Forma: rejestracja przez internet z profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym (tzw. rejestracja bez osobistego stawiennictwa w Urzędzie)
Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie praca.gov.pl oraz załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz po spełnieniu warunków ustawowych z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów, jednym z dwóch bezpiecznych podpisów: podpis kwalifikowany lub profil zaufany. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy (instrukcja).
Profil zaufany: instrukcja.
Założenie profilu zaufanego następuje na stronie: pz.gov.pl.
II Forma: zapis do rejestracji przez internet dla osób bez profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego
Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie praca.gov.pl załączeniu
do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Wówczas pracownik skontaktuje się z osobą wnioskującą telefonicznie.
Z uwagi na ogłoszony stan zagrożenia epidemicznego status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej.
Jeżeli chcesz zobaczyć przykładowy proces rejestracji, kliknij tutaj, lub tutaj
III Forma: osobista rejestracja w Urzędzie dla osób nie posiadających dostępu do internetu.
Rejestracja możliwa po wcześniejszym kontakcie telefonicznym, z uwagi na ogłoszony stan zagrożenia epidemicznego, celem wyznaczenia terminu i godziny rejestracji w Urzędzie.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz z dniem osobistego zgłoszenia się w Urzędzie po przedłożeniu dokumentów niezbędnych do rejestracji i wypełnieniu stosownych oświadczeń.
DO POBRANIA:
- dodatkowe załączniki, które należy wypełnić, podpisać i załączyć w rejestracji elektronicznej:
- Informacja bezrobotnego.pdf (pdf, 1580 KB)
- Predyspozycje do podjęcia pracy.pdf (pdf, 836 KB)
- Oświadczenie o posiadaniu nieposiadaniu gospodarstwa rolnego.pdf (pdf, 314 KB)
- Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka.pdf (pdf, 192 KB) – jeżeli dotyczy.
- Wniosek o zgłoszenie członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.pdf (pdf, 533 KB) – jeżeli dotyczy.
- Zaświadczenie potwierdzające wykonywanie pracy na podstawie umowy zlecenie lub umowy o pracę w niepełnym wymiarze czasu pracy.pdf (pdf, 451 KB) – jeżeli dotyczy.
- Oświadczenie dla kolejnej rejestracji.
UWAGA:
- Rejestracja elektroniczna jest obsługiwana przez pracownika urzędu w możliwie najszybszym terminie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni.
- Przesłanie wniosku elektronicznego nie jest równoznaczne z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej. Zgłoszony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania.
- W przypadku decyzji pozytywnej, nadanie statusu osoby bezrobotnej i objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym następuje z dniem wysłania wniosku elektronicznego wraz z załącznikami, opatrzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, niezależnie od tego, w którym dniu otrzymają Państwo odpowiedź z urzędu.
- W przypadku zaznaczenia „kontakt przez praca.gov.pl" - decyzja o przyznaniu statusu i wszelkie dokumenty z urzędu będą przekazywane do Państwa w sposób elektroniczny. Należy logować się na konto użytkownika w praca.gov.pl i zapoznać się z korespondencją z urzędu.
- W przypadku wybrania „kontakt listowny" - dokumenty zostaną wysłane pocztą na wskazany w formularzu elektronicznym adres korespondencyjny.
- Przekazanie numeru telefonu i/lub e-mail usprawni kontakt pracownika urzędu z Państwem w przypadku ewentualnych wątpliwości dotyczących przekazanych danych.