Wydawca treści

Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Myszkowie II

LOGO nagłówek FESL.png


 
Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Myszkowie II


Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie informuje, że przystąpił do realizacji projektu pozakonkursowego  pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Myszkowie II" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.05.00-Fundusze Europejskie dla rynku pracy, Działanie FESL.05.01-Aktywizacja zawodowa poprzez PUP.

Wartość projektu to 3 902 456,68 zł, w tym wkład Unii Europejskiej w wysokości 3 317 088,20 zł, a jego realizacja przewidziana jest na okres od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.12.2026 r.

Celem głównym projektu  jest wzrost aktywności zawodowej 223 osób (114 K) w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2026 r. pozostających bez pracy zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Myszkowie jako osoby bezrobotne.

Cel główny będzie realizowany poprzez usługi i instrumenty rynku pracy przewidziane w ramach projektu tj.:
  • pośrednictwo pracy;
  • doradztwo zawodowe;
  • staże;
  • prace interwencyjne;
  • bon na zasiedlenie;
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej.

Grupę docelową projektu stanowią:
 
a) osoby młode, kobiety jak i mężczyźni (w wieku 18-29 lat), w tym w szczególności należące do kategorii tzw. młodzieży NEET (tj. nie pracuje, nie kształci się  i nie szkoli), osoby samotnie wychowujące dzieci, osoby opuszczające pieczę zastępczą, osoby pochodzenia migranckiego;
b) osoby znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy tj.: kobiety, osoby w wieku 50 lat i więcej, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach. 

Szczegółowe informacje o uczestnictwie w projekcie można uzyskać  u doradców klienta pod numerem tel. 34 313-50-20 wew. 113, 114, 116, 120, 121, 122, 142, 145.
Wnioski o organizację poszczególnych form aktywizacji dostępne są na stronie internetowej https://myszkow.praca.gov.pl
 
Osoby zainteresowane uczestnictwem w w/w projekcie proszone będą do zgłoszenia się do doradcy klienta w celu wypełnienia ankiety początkowej. Rekrutacja będzie trwała przez cały okres realizacji projektu.
W przypadku wsparcia osób młodych w projekcie, udział takiej osoby poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych oraz w razie potrzeby uzupełnieniem poziomu kompetencji.
W ramach prowadzonych naborów wniosków o organizację aktywnych form wsparcia tut. Urząd będzie w szczególności zapraszał organizatorów, którzy zapewnią uczestnikom projektu możliwość zdobycia umiejętności/kompetencji cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, istotnych dla regionalnych/lokalnych specjalizacji oraz związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi. Szczególnie zachęcamy również potencjalnych dotacjobiorców do uruchamiania działalności gospodarczej w branżach, które umożliwiają zdobycie w/w umiejętności/kompetencji.

Serdecznie zapraszamy

Załączniki

Plakat informujący o projekcie FESL II
Plakat informujący o projekcie FESL II.pdf 440 KB
Regulamin organizowania prac interwencyjnych 2025
Regulamin organizowania prac interwencyjnych 2025.pdf 426 KB
Wniosek o zwrot poniesionych kosztów w związku z zatrudnieniem bezrobotnych
Wniosek o zwrot poniesionych kosztów w związku z zatrudnieniem bezrobotnych.pdf 254 KB
Wniosek o zorganizowanie zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych 2025
Wniosek o zorganizowanie zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych 2025.pdf 10087 KB
Regulamin dotyczący organizacji staży 2025
Regulamin dotyczący organizacji staży 2025.pdf 2821 KB
Wniosek o organizację stażu dla osoby bezrobotnej 2025 - wzór
Wniosek o organizację stażu dla osoby bezrobotnej 2025 - wzór.pdf 1797 KB
Wniosek o organizację stażu dla osoby bezrobotnej 2025
Wniosek o organizację stażu dla osoby bezrobotnej 2025.pdf 1737 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Ogłoszenie o naborze wniosków z KFS

Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie informuję, iż  ogłasza I nabór wniosków  o przyznanie środków z limitu podstawowego Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)   w ramach priorytetów Ministra właściwego ds. pracy ustalonych na rok 2025.

Wnioski przyjmowane będą w terminie  od 10.02.2025r. do 12.02.2025 r. (w pierwszym dniu naboru od godz. 8.00, a w ostatnim dniu naboru do godz. 14.00 bez względu na formę złożenia).

Składany wniosek musi mieścić się w obszarze przynajmniej jednego z priorytetów wydatkowania ustalonych przez Ministra właściwego ds. pracy na 2025 rok:

Priorytet 1
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie - Zawody deficytowe będą identyfikowane na podstawie: Barometru Zawodów 2025 dla powiatu myszkowskiego oraz  dla województwa śląskiego;

Priorytet 2
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy;

Priorytet 3
wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku;

Priorytet 4
poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji 
 i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej  i wspierania integracji w miejscu pracy;


Priorytet 5
promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;

Priorytet 6
wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy;

Priorytet 7
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych   i opiekuńczych;


Priorytet 8
rozwój umiejętności cyfrowych,

Priorytet 9
wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Szczegółowy opis priorytetów oraz zasady i kryteria oceny wniosków zamieszczone są
w dokumencie pn. „Zasady przyznawania środków na kształcenie ustawiczne pracodawcy
i pracowników w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku”.

UWAGA:

  1. rozpoczęcie kształcenia ustawicznego należy planować najwcześniej od dnia 14.04.2025 r.;
  2. zakończenie kształcenia ustawicznego nie później niż do 30.11.2025 r. (z wyłączeniem studiów podyplomowych);
  3. Wniosek należy wypełnić czytelnie: komputerowo, maszynowo, bądź wyraźnym drukowanym pismem na aktualnie obowiązującym wzorze wniosku;
  4. jeden Pracodawca składa jeden wniosek, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć;
  5. wszystkie strony złożonego wniosku wraz z załącznikami należy ponumerować (łączna numeracja całości złożonych dokumentów). 

WPROWADZONE OGRANICZENIA:

  1. maksymalna kwota dofinansowania na 1 uczestnika nie może przekroczyć  7.000,00 zł,
  2. górny limit dofinansowania ze względu na wielkość danego Pracodawcy w 2025 r. nie może przekroczyć:
    1. dla mikroprzedsiębiorstwa - max. 21.000,00 zł;
    2. dla małego przedsiębiorstwa - max. 28.000,00 zł;
    3. dla średniego przedsiębiorstwa - max. 35.000,00 zł;
    4. dla innego przedsiębiorstwa - max. 56.000,00 zł. 

Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy z KFS składa w Powiatowym Urzędzie Pracy właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności wniosek wraz z załącznikami na obowiązującym w Urzędzie formularzu.

  1. Wniosek wraz załącznikami (zgodnie z obowiązującym wzorem) można składać w formie:

1) elektronicznej:

  • poprzez portal praca.gov.pl;
  • poprzez portal e-doręczenia (edoreczenia.gov.pl) - adres do e-Doręczeń:

AE:PL-72971-89591-FRSUA-24;

  •  poprzez portal ePUAP (epuap.gov.pl) - adres skrytki ePUAP: /PUPMyszkow/SkrytkaESP  (z katalogu spraw wybierać należy pozycję "Pismo ogólne do podmiotu publicznego" w temacie wpisując: WNIOSEK O PRZYZNANIE ŚRODKÓW  Z KFS WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI);

dokumenty w wersji elektronicznej muszą być:

- opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym (certyfikat kwalifikowany) – przygotowany wniosek wraz  z załącznikami (wszystkie strony wniosku wraz z załącznikami należy ponumerować);

lub

- opatrzone profilem zaufanym – przygotowany wniosek wraz z załącznikami (podpisany i opieczętowany) należy ponumerować, a następnie wysłać jego skan;

Prosimy o podpisanie osobno wniosku i osobno każdego z załączników.

Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy ePUAP/ praca.gov.pl, e-Doręczenia lub  niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

2) papierowej:

  • składając wniosek w sekretariacie pok. 220, II piętro w siedzibie PUP w Myszkowie ul. Partyzantów 21;

  • przesyłając wniosek na adres: Powiatowy Urząd Pracy ul. Partyzantów 21, 42-300 Myszków – z dopiskiem: Wniosek   o przyznanie środków z KFS

Nie będą podlegały rozpatrzeniu wnioski:

  1. doręczone za pomocą faksu;
  2. wysłane pocztą e-mail bez opatrzenia bezpiecznym podpisem

Wnioski rejestrowane będą zgodnie z kolejnością wpływu do Urzędu:

  1. platformy elektroniczne generuje datę i godzinę wpływu wniosku automatycznie;
  2. wnioski dostarczone przez operatora usług pocztowych lub przesyłką kurierską rejestrowane będą zgodnie z dniem i godziną dostarczenia przez operatora/ kuriera - w przypadku, gdy w danym momencie wpłynie kilka wniosków, o kolejności rejestracji wniosku zadecyduje data i godzina nadania (weryfikacja poprzez numer identyfikacyjny przesyłki). W sytuacji niemożności określenia daty i godziny nadania wniosku (np. w przypadku przesyłek nierejestrowanych), wniosek ten będzie zarejestrowany jako ostatni spośród tych, które dostarczono w tym samym momencie. Jeśli w danym momencie wpłynie kilka takich wniosków, będą one rejestrowane zgodnie z przekazaniem przez operatora/ kuriera;
  3. wnioski dostarczone osobiście do sekretariatu Urzędu rejestrowane będą zgodnie z dniem i godziną dostarczenia do Urzędu.

Szczegółowych informacji udziela specjalista ds. programów w  pok. 326  (III), tel.: 34 3135020 wew. 131.


Wnioski dostępne są do pobrania w siedzibie Urzędu oraz w zakładce
Dla pracodawców i przedsiębiorców/Dokumenty do pobrania/Krajowy Fundusz Szkoleniowy.

Załączniki z dopiskiem "Praca.gov.pl" dotyczą wniosków składanych przez portal Praca.gov.pl.

 

Załączniki


Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków z limitu podstawowego Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników 2025
Wniosek o przyznanie środków z limitu podstawowego Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników 2025.pdf 19756 KB
Kryteria KFS 2025
Kryteria KFS 2025.pdf 668 KB
Barometr zawodów 2025 - województwo śląskie
Barometr zawodów 2025 - województwo śląskie.pdf 100 KB
Barometr zawodów 2025 - powiat myszkowski
Barometr zawodów 2025 - powiat myszkowski.pdf 100 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie
Praca.gov.pl - Oświadczenie.docx 17 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 8
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 8.docx 13 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 7
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 7.docx 13 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 6
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 6.docx 12 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 2
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 2.docx 13 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis
Praca.gov.pl - Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis.docx 14 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenia wnioskodawcy wnioskującego o środki KFS
Praca.gov.pl - Oświadczenia wnioskodawcy wnioskującego o środki KFS.docx 19 KB
Praca.gov.pl - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób składających wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Praca.gov.pl - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób składających wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.docx 17 KB
Praca.gov.pl - Formularz o pomocy de minimis - nowy
Praca.gov.pl - Formularz o pomocy de minimis - nowy.pdf 1137 KB

Minimalne wynagrodzenie w 2025 r.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 września 2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej od 1 stycznia 2025 r.  wzrasta minimalne wynagrodzenie za pracę oraz minimalna stawka godzinowa.

W 2025r. wysokość płacy minimalnej zmieni się tylko raz tj. 1 stycznia i będzie obowiązywać przez cały rok.

Od 1 stycznia 2025 r. - minimalne wynagrodzenie za pracę wyniesie 4 666,00 zł brutto.

Od 1 stycznia 2025 r. - minimalna stawka godzinowa wyniesie 30,50 zł brutto.
 
Przepisy wchodzą w życie 1 stycznia 2025 r.


Barometr zawodów - powiat myszkowski 2025 r.

Barometr zawodów:

  • jest badaniem jakościowym, w którym prognozuje się zapotrzebowanie na pracowników w określonych zawodach w nadchodzącym roku

oraz

  • jest badaniem prognostycznym, stąd może być wykorzystywany przy podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych.

Barometr zawodów opiera się na opinii ekspertów, którzy na przełomie III i IV kwartału spotykają się i wspólnie analizują sytuację w poszczególnych zawodach.
 
Lista zawodów ocenianych w Barometrze została przygotowana na podstawie Klasyfikacji zawodów i specjalności, które zostały podzielone na trzy grupy: deficytowe, zrównoważone oraz nadwyżkowe.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań i informacjami oraz założeniami metodologicznymi, które można pobrać w formie publikacji i plakatów pod adresem www.barometrzawodow.pl


Obowiązujące stawki, kwoty i wskaźniki - stan prawny na dzień 1 stycznia 2025 r.

Zasiłki, stypendia, dodatki, świadczenia.
 
1. Zasiłki dla bezrobotnych:
podstawowy (100%) (art. 72 ust. 1):
- w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku - 1.662,00 zł. (brutto).
- w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku - 1.305,20 zł. (brutto).
obniżony (80%) (art. 72. ust. 2):
- w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku - 1.329,60 zł. (brutto).
- w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku - 1.044,20 zł. (brutto).
podwyższony (120%) (art. 72 ust. 3):
- w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku - 1.994,40 zł. (brutto).
- w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku - 1.566,30 zł. (brutto).
 
2. Stypendia dla bezrobotnych w okresie odbywania:
- szkolenia - 120 % zasiłku (art. 41 ust. 3) - 1.994,40 zł. (brutto).
- stażu - 120 % zasiłku (art. 53 ust. 6) - 1.994,40 zł. (brutto).
- studiów podyplomowych - 20% zasiłku (art. 42a ust. 5) - 332,40 zł. (brutto).
 
3. Dodatek aktywizacyjny (do 50% zasiłku):
 – dla osób, które w okresie posiadania prawa do zasiłku dla bezrobotnych, podjęły zatrudnienie lub inną pracę zarobkową (art. 48 ust. 1) - do 831,00 zł. (brutto).
 
4.  Świadczenie z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych (art. 73a ust. 3)  - min. 12,20 zł./h.


Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji