Wszystkich interesantów tutejszego Powiatowego Urzędu Pracy w Myszkowie
prosimy o kontakt telefoniczny:
34 313 50 20, 34 313 43 79, 784 087 342, 784 087 343, 784 087 345
lub
za pośrednictwem e-mail: kams@praca.gov.pl
INFORMACJA NA TEMAT REJESTRACJI:
Z uwagi na wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego, z dniem 17.03.2020 r. Urząd będzie dokonywał rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy tylko za pośrednictwem formularza elektronicznego na stronie praca.gov.pl (rejestracja bez osobistego stawiennictwa w Urzędzie). Aby dokonać rejestracji w powyższy sposób, konieczne jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Jednocześnie informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
W załączeniu instrukcja opisująca sposób jego założenia. Założenie profilu zaufanego następuje na stronie pz.gov.pl.
Po założeniu profilu zaufanego lub posiadając podpis kwalifikowany możliwe jest dokonanie pełnej rejestracja elektronicznej, którą dokonuje się na stronie praca.gov.pl Wówczas składa się wniosek wraz z załącznikami w postaci elektronicznej. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy (instrukcja).
Jeżeli chcesz zobaczyć przykładowy proces rejestracji, kliknij tutaj, lub tutaj
Dodatkowe dokumenty, które należy wypełnić, podpisać i załączyć w rejestracji elektronicznej:
Jednocześnie informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
W załączeniu instrukcja opisująca sposób jego założenia. Założenie profilu zaufanego następuje na stronie pz.gov.pl.
Po założeniu profilu zaufanego lub posiadając podpis kwalifikowany możliwe jest dokonanie pełnej rejestracja elektronicznej, którą dokonuje się na stronie praca.gov.pl Wówczas składa się wniosek wraz z załącznikami w postaci elektronicznej. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy (instrukcja).

Jeżeli chcesz zobaczyć przykładowy proces rejestracji, kliknij tutaj, lub tutaj
Dodatkowe dokumenty, które należy wypełnić, podpisać i załączyć w rejestracji elektronicznej:
- Informacja bezrobotnego,
- Predyspozycje do podjęcia pracy,
- Oświadczenie o posiadaniu/nieposiadaniu gospodarstwa rolnego.
- Oświadczenie osoby samotnie wychowującej co najmniej jedno dziecko w wieku do 15 lat - jeżeli dotyczy.
UWAGA:
- Rejestracja elektroniczna jest obsługiwana przez pracownika urzędu w możliwie najszybszym terminie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni.
- Przesłanie wniosku elektronicznego nie jest równoznaczne z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej. Zgłoszony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania.
- W przypadku decyzji pozytywnej, nadanie statusu osoby bezrobotnej i objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym następuje z dniem wysłania wniosku elektronicznego wraz z załącznikami, opatrzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, niezależnie od tego, w którym dniu otrzymają Państwo odpowiedź z urzędu.
- W przypadku zaznaczenia „kontakt przez praca.gov.pl" - decyzja o przyznaniu statusu i wszelkie dokumenty z urzędu będą przekazywane do Państwa w sposób elektroniczny. Należy logować się na konto użytkownika w Praca.gov.pl i zapoznać się z korespondencją z urzędu.
- W przypadku wybrania „kontakt listowny" - dokumenty zostaną wysłane pocztą na wskazany w formularzu elektronicznym adres korespondencyjny.
- Przekazanie numeru telefonu i/lub e-mail usprawni kontakt pracownika urzędu z Państwem w przypadku ewentualnych wątpliwości dotyczących przekazanych danych.