Wydawca treści

Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie myszkowskim (V)

Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie myszkowskim (IV).jpg


Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie myszkowskim (V)


Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie informuje, że przystąpił do realizacji projektu pozakonkursowego  pn. „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie myszkowskim (V)" w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa I  „Rynek pracy otwarty dla wszystkich‘', Działanie 1.1 „Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy - projekty pozakonkursowe'', Poddziałanie 1.1.1 „Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego''.

Wartość projektu to 3 374 284,88 zł jego realizacja przewidziana jest od dnia 01.01.2021 r. do dnia 31.12.2022 r.

Celem głównym projektu  jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób młodych poniżej 30 roku życia pozostających bez pracy w powiecie myszkowskim

Cel główny będzie realizowany poprzez usługi i instrumenty rynku pracy przewidziane w ramach projektu tj.:
  • pośrednictwo pracy;
  • poradnictwo zawodowe;
  • zdobycie umiejętności praktycznych do wykonywania pracy na określonym stanowisku u pracodawcy w ramach stażu;
  • bon na zasiedlenie;
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej;
  • wyposażenie/doposażenie stanowiska pracy.

Grupę docelową projektu stanowić będą osoby młode, kobiety jak i mężczyźni do 30 roku życia zarejestrowani w PUP Myszków, jako osoby bezrobotne, w szczególności należące do kategorii tzw. młodzieży NEET ( tj. nie pracuje, nie kształci się  i nie szkoli)  w tym: 
  • osoby długotrwale bezrobotne;
  • osoby o niskich kwalifikacjach;
  • osoby z niepełnosprawnościami.

Szczegółowe informacje o uczestnictwie w projekcie można uzyskać  u doradców klienta pod numerem tel. 34 313-50-20 wew. 112, 113, 116, 120, 121, 122, 145
Wnioski o organizację poszczególnych form aktywizacji dostępne są na stronie internetowej www.myszkow.praca.gov.pl
 
Osoby zainteresowane uczestnictwem w w/w projekcie proszone będą do zgłoszenia się do doradcy klienta w celu wypełnienia ankiety początkowej. Rekrutacja będzie odbywała się od miesiąca stycznia 2021 r. do końca roku 2022.
 
 
Serdecznie zapraszamy

Załączniki

Plakat promocyjny PO WER V
Plakat promocyjny PO WER V.pdf 548 KB
Regulamin refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach pomocy de minimis 2021
Regulamin refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach pomocy de minimis 2021.pdf 554 KB
Regulamin w sprawie przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej 2022
Regulamin w sprawie przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej 2022.pdf 586 KB
Regulamin refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach pomocy de minimis 2022
Regulamin refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach pomocy de minimis 2022.pdf 554 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Ogłoszenie o naborze wniosków z KFS

Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie informuję, iż  ogłasza I nabór wniosków  o przyznanie środków z limitu podstawowego Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)   w ramach priorytetów Ministra właściwego ds. pracy ustalonych na rok 2025.

Wnioski przyjmowane będą w terminie  od 10.02.2025r. do 12.02.2025 r. (w pierwszym dniu naboru od godz. 8.00, a w ostatnim dniu naboru do godz. 14.00 bez względu na formę złożenia).

Składany wniosek musi mieścić się w obszarze przynajmniej jednego z priorytetów wydatkowania ustalonych przez Ministra właściwego ds. pracy na 2025 rok:

Priorytet 1
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie - Zawody deficytowe będą identyfikowane na podstawie: Barometru Zawodów 2025 dla powiatu myszkowskiego oraz  dla województwa śląskiego;

Priorytet 2
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy;

Priorytet 3
wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku;

Priorytet 4
poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji 
 i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej  i wspierania integracji w miejscu pracy;


Priorytet 5
promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;

Priorytet 6
wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy;

Priorytet 7
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych   i opiekuńczych;


Priorytet 8
rozwój umiejętności cyfrowych,

Priorytet 9
wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Szczegółowy opis priorytetów oraz zasady i kryteria oceny wniosków zamieszczone są
w dokumencie pn. „Zasady przyznawania środków na kształcenie ustawiczne pracodawcy
i pracowników w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku”.

UWAGA:

  1. rozpoczęcie kształcenia ustawicznego należy planować najwcześniej od dnia 14.04.2025 r.;
  2. zakończenie kształcenia ustawicznego nie później niż do 30.11.2025 r. (z wyłączeniem studiów podyplomowych);
  3. Wniosek należy wypełnić czytelnie: komputerowo, maszynowo, bądź wyraźnym drukowanym pismem na aktualnie obowiązującym wzorze wniosku;
  4. jeden Pracodawca składa jeden wniosek, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć;
  5. wszystkie strony złożonego wniosku wraz z załącznikami należy ponumerować (łączna numeracja całości złożonych dokumentów). 

WPROWADZONE OGRANICZENIA:

  1. maksymalna kwota dofinansowania na 1 uczestnika nie może przekroczyć  7.000,00 zł,
  2. górny limit dofinansowania ze względu na wielkość danego Pracodawcy w 2025 r. nie może przekroczyć:
    1. dla mikroprzedsiębiorstwa - max. 21.000,00 zł;
    2. dla małego przedsiębiorstwa - max. 28.000,00 zł;
    3. dla średniego przedsiębiorstwa - max. 35.000,00 zł;
    4. dla innego przedsiębiorstwa - max. 56.000,00 zł. 

Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy z KFS składa w Powiatowym Urzędzie Pracy właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności wniosek wraz z załącznikami na obowiązującym w Urzędzie formularzu.

  1. Wniosek wraz załącznikami (zgodnie z obowiązującym wzorem) można składać w formie:

1) elektronicznej:

  • poprzez portal praca.gov.pl;
  • poprzez portal e-doręczenia (edoreczenia.gov.pl) - adres do e-Doręczeń:

AE:PL-72971-89591-FRSUA-24;

  •  poprzez portal ePUAP (epuap.gov.pl) - adres skrytki ePUAP: /PUPMyszkow/SkrytkaESP  (z katalogu spraw wybierać należy pozycję "Pismo ogólne do podmiotu publicznego" w temacie wpisując: WNIOSEK O PRZYZNANIE ŚRODKÓW  Z KFS WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI);

dokumenty w wersji elektronicznej muszą być:

- opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym (certyfikat kwalifikowany) – przygotowany wniosek wraz  z załącznikami (wszystkie strony wniosku wraz z załącznikami należy ponumerować);

lub

- opatrzone profilem zaufanym – przygotowany wniosek wraz z załącznikami (podpisany i opieczętowany) należy ponumerować, a następnie wysłać jego skan;

Prosimy o podpisanie osobno wniosku i osobno każdego z załączników.

Powiatowy Urząd Pracy w Myszkowie nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy ePUAP/ praca.gov.pl, e-Doręczenia lub  niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

2) papierowej:

  • składając wniosek w sekretariacie pok. 220, II piętro w siedzibie PUP w Myszkowie ul. Partyzantów 21;

  • przesyłając wniosek na adres: Powiatowy Urząd Pracy ul. Partyzantów 21, 42-300 Myszków – z dopiskiem: Wniosek   o przyznanie środków z KFS

Nie będą podlegały rozpatrzeniu wnioski:

  1. doręczone za pomocą faksu;
  2. wysłane pocztą e-mail bez opatrzenia bezpiecznym podpisem

Wnioski rejestrowane będą zgodnie z kolejnością wpływu do Urzędu:

  1. platformy elektroniczne generuje datę i godzinę wpływu wniosku automatycznie;
  2. wnioski dostarczone przez operatora usług pocztowych lub przesyłką kurierską rejestrowane będą zgodnie z dniem i godziną dostarczenia przez operatora/ kuriera - w przypadku, gdy w danym momencie wpłynie kilka wniosków, o kolejności rejestracji wniosku zadecyduje data i godzina nadania (weryfikacja poprzez numer identyfikacyjny przesyłki). W sytuacji niemożności określenia daty i godziny nadania wniosku (np. w przypadku przesyłek nierejestrowanych), wniosek ten będzie zarejestrowany jako ostatni spośród tych, które dostarczono w tym samym momencie. Jeśli w danym momencie wpłynie kilka takich wniosków, będą one rejestrowane zgodnie z przekazaniem przez operatora/ kuriera;
  3. wnioski dostarczone osobiście do sekretariatu Urzędu rejestrowane będą zgodnie z dniem i godziną dostarczenia do Urzędu.

Szczegółowych informacji udziela specjalista ds. programów w  pok. 326  (III), tel.: 34 3135020 wew. 131.


Wnioski dostępne są do pobrania w siedzibie Urzędu oraz w zakładce
Dla pracodawców i przedsiębiorców/Dokumenty do pobrania/Krajowy Fundusz Szkoleniowy.

Załączniki z dopiskiem "Praca.gov.pl" dotyczą wniosków składanych przez portal Praca.gov.pl.

 

Załączniki


Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków z limitu podstawowego Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników 2025
Wniosek o przyznanie środków z limitu podstawowego Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników 2025.pdf 19756 KB
Kryteria KFS 2025
Kryteria KFS 2025.pdf 668 KB
Barometr zawodów 2025 - województwo śląskie
Barometr zawodów 2025 - województwo śląskie.pdf 100 KB
Barometr zawodów 2025 - powiat myszkowski
Barometr zawodów 2025 - powiat myszkowski.pdf 100 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie
Praca.gov.pl - Oświadczenie.docx 17 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 8
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 8.docx 13 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 7
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 7.docx 13 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 6
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 6.docx 12 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 2
Praca.gov.pl - Oświadczenie pracodawcy o pełnieniu Priorytetu 2.docx 13 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis
Praca.gov.pl - Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis.docx 14 KB
Praca.gov.pl - Oświadczenia wnioskodawcy wnioskującego o środki KFS
Praca.gov.pl - Oświadczenia wnioskodawcy wnioskującego o środki KFS.docx 19 KB
Praca.gov.pl - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób składających wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Praca.gov.pl - Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych osób składających wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.docx 17 KB
Praca.gov.pl - Formularz o pomocy de minimis - nowy
Praca.gov.pl - Formularz o pomocy de minimis - nowy.pdf 1137 KB

Minimalne wynagrodzenie w 2025 r.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 września 2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej od 1 stycznia 2025 r.  wzrasta minimalne wynagrodzenie za pracę oraz minimalna stawka godzinowa.

W 2025r. wysokość płacy minimalnej zmieni się tylko raz tj. 1 stycznia i będzie obowiązywać przez cały rok.

Od 1 stycznia 2025 r. - minimalne wynagrodzenie za pracę wyniesie 4 666,00 zł brutto.

Od 1 stycznia 2025 r. - minimalna stawka godzinowa wyniesie 30,50 zł brutto.
 
Przepisy wchodzą w życie 1 stycznia 2025 r.


Barometr zawodów - powiat myszkowski 2025 r.

Barometr zawodów:

  • jest badaniem jakościowym, w którym prognozuje się zapotrzebowanie na pracowników w określonych zawodach w nadchodzącym roku

oraz

  • jest badaniem prognostycznym, stąd może być wykorzystywany przy podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych.

Barometr zawodów opiera się na opinii ekspertów, którzy na przełomie III i IV kwartału spotykają się i wspólnie analizują sytuację w poszczególnych zawodach.
 
Lista zawodów ocenianych w Barometrze została przygotowana na podstawie Klasyfikacji zawodów i specjalności, które zostały podzielone na trzy grupy: deficytowe, zrównoważone oraz nadwyżkowe.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań i informacjami oraz założeniami metodologicznymi, które można pobrać w formie publikacji i plakatów pod adresem www.barometrzawodow.pl


Obowiązujące stawki, kwoty i wskaźniki - stan prawny na dzień 1 stycznia 2025 r.

Zasiłki, stypendia, dodatki, świadczenia.
 
1. Zasiłki dla bezrobotnych:
podstawowy (100%) (art. 72 ust. 1):
- w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku - 1.662,00 zł. (brutto).
- w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku - 1.305,20 zł. (brutto).
obniżony (80%) (art. 72. ust. 2):
- w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku - 1.329,60 zł. (brutto).
- w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku - 1.044,20 zł. (brutto).
podwyższony (120%) (art. 72 ust. 3):
- w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku - 1.994,40 zł. (brutto).
- w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku - 1.566,30 zł. (brutto).
 
2. Stypendia dla bezrobotnych w okresie odbywania:
- szkolenia - 120 % zasiłku (art. 41 ust. 3) - 1.994,40 zł. (brutto).
- stażu - 120 % zasiłku (art. 53 ust. 6) - 1.994,40 zł. (brutto).
- studiów podyplomowych - 20% zasiłku (art. 42a ust. 5) - 332,40 zł. (brutto).
 
3. Dodatek aktywizacyjny (do 50% zasiłku):
 – dla osób, które w okresie posiadania prawa do zasiłku dla bezrobotnych, podjęły zatrudnienie lub inną pracę zarobkową (art. 48 ust. 1) - do 831,00 zł. (brutto).
 
4.  Świadczenie z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych (art. 73a ust. 3)  - min. 12,20 zł./h.


Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji